ELBAHRWELKOPTAN
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
ELBAHRWELKOPTAN

الفن للفن والفن للمجتمع مصطفى القبطان

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

السينما والناس

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
محمد الحزين

المساهمات : 28

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: السينما والناس   السينما والناس Emptyالسبت سبتمبر 13, 2008 12:08 pm

السينما الان من احد الظواهر التي انتشرت ف هذه الايام والسينما....ليها اضرار ومنافع
منها .........
1. السينما الجميله بدون اي افلام سيئه ومناظر سيئه للغايه
2.السينما الغامضه التي تسئ للمجتمع والدوله
3. السينما النقيه الصالحه للمشاهده عليها
ولذلك اطلب من الرقابه ان تمحي اي فليم من هذه الافلام حتي لا تسئ بشباب او بنات المجتمع
ومن هذه الافلام ............(اوقات فراغ .الماجيك.لحظات انوثه ............الخ)
وانا في انتظار ردودكم ع هذا الموضوع الشيق الجذاب للغايه .......
والسلام عليكم ورحمه الله
وتذكر اخي المسلم ان الله رقيب ع اقوالك
Admin
Admin
Admin

المساهمات : 77

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: السينما والناس   السينما والناس Emptyالسبت سبتمبر 13, 2008 12:14 pm

اولا انا بشكرك على موضوعك بس انا مش معاك فى ان الاسماء الى انت ذكرتها بتاعه الافلام ان دى افلام سيئه بل بلعكس انا شايف انها افلام بتعلمنا احنا الشباب وفيها حاجات كتير مشابهه لحياتنا حياه الشباب
انا عن نفسى استفدت من اوقات فراغ والماجيك
اولا واخيرا شكرا على اجمل المواضيع والى الامام دائما
https://elbahrwelkoptan.ahlamontada.net
محمد الحزين

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: رد: السينما والناس   السينما والناس Emptyالأحد سبتمبر 14, 2008 10:00 am

بص ياخي القبطان ان هذه الافلام بتعلم الشباب الاسلوب القذر وتعالي معي نتذكر فيلم عليا طرب بثلاثه الذي قام ببطولته دينا وسعد الصغير وغيرهم من الممثلين فماذا حدث عندما عرض هذا الفيلم قاموا بعض الشباب باغتصاب البنات عندما راؤا ملابس دينا الراقصه لعنه الله عليها ف الصاله العرض انا اسف جدا لاني كتبت هذه الكلمات وارجوكي اعذريني لان الشباب بيفسدوا فهل بتستمتع بهذه الافلام من المناظر الاباحيه الموجوده فيها وانا اسف للمره التانيه لهذه الكلمات لان البنات الذين اقيموا عليهم هذه الافعال اعتبرهم مثلا اخوات فهل تستطيع ان تستحمل هذا ؟؟؟؟؟
The Galaxy_Dodo

The Galaxy_Dodo

المساهمات : 47

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: رد: السينما والناس   السينما والناس Emptyالأربعاء سبتمبر 17, 2008 1:39 pm

انا معاك فعلا يا حزين الرقابة لازم تشوف حل في الافلام دى
ب ومعاك يا مصطفى ان بيبقي في فعلا افلام هادفة بس لو يشيلوا المناظر الى فيها يكون احسن كتير
شكرا يا حزين ع الموضوع ده بجد حلو اوى
محمد الحزين

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: رد: السينما والناس   السينما والناس Emptyالأربعاء سبتمبر 17, 2008 6:28 pm

ان اللي بشكرك ع اشتراكك لينا وردك الحلو وعلي فكره يامصطفي كل الافلام لازم يكون فيها منظر او اتنين عشان يحلو الفيلم والاثاره وهاتلي فيلم مفهوش من هذه المناظر دي واشكرك يادودو ع ردك ولا تنسي ردوودك في المقال
سهى البورسعيديه

المساهمات : 41

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: رد: السينما والناس   السينما والناس Emptyالسبت سبتمبر 20, 2008 2:59 am

انا بصراحه مع مصطفى وفيلم اوقات فراغ عاجبني جدا ودا حل المجتمع ومش هنهرب منه والمشاهد ماكانتش اوي
وبالتقوفيق يا محمد
Admin
Admin
Admin

المساهمات : 77

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: السنيما والناس   السينما والناس Emptyالسبت سبتمبر 20, 2008 10:53 am

يا محمد عينه من الافلام الى انت مستاء منها دى وهو فيلم اوقات فراغ انا عاوز اقولك ان شباب كتير اوى بيعملو كده والله ولازم وقفه من الاهل علشان يعرفو ابنائهم بيعملو ايه والفيلم جسد المشاكل دى علشان الصوره توضح قدام الراى العام
انا يا محمد واحد من الناس الى بعيش بعيد عن اهلى بالشهور علشان الدراسه وعايش فين فى شقه ماجوره مش مدينه جامعيه ومعايا ناس طبعا وشوفت حاجات اكبر واكتر من فيلم اوقات فراغ وكنت بحكى لكل اصحابى عن تجارب مرت قدامى علشان عاوزين نصلح ما يمكن اصلاحه مع تمنياتى بقضاء حياه سعيده
https://elbahrwelkoptan.ahlamontada.net
محمد الحزين

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: رد: السينما والناس   السينما والناس Emptyالسبت سبتمبر 20, 2008 10:55 am

شكرا ياسهي انك اضافتي ردا معبرا ولكن اني انقد حاجه حضرتك بتقولي انك شاهدتي الافلام الماجيك واوقات فراغ وعجباكي
عجباكي الالفاظ والمناظر القذره الموجوده اللي في الفيلم مثلا منظر السينما ومنظر التعارف والبنت بتتحرج اصلا عندما تشووف منظر وحش وتقوم بتحويل المحطه وعموما شكرا ليكي
سهى البورسعيديه

المساهمات : 41

السينما والناس Empty
مُساهمةموضوع: رد: السينما والناس   السينما والناس Emptyالسبت سبتمبر 20, 2008 5:49 pm

اولا يا ميستر محمد ايوه شوفتهم وعلى فكره الواحد بيشوف المناظر دي على الطبيعه بس بجد هيا الحياه كدا ودا واااااااااقع يا بشر ولو فضلنا مخبين او في حاجه كتم عمرنا ما هنتعير
ودي افلام من الواقع والي عملينها شباب زي وزيك مش من خيالهم

وياريت تقولي رأيك في خالد يوسف ويوسف شاهين

السينما والناس
صفحة 1 من اصل 1